Feature
Commission to Build a Healthier America Public Meeting
Join the Commission on June 19, 2013 for a public meeting to raise awareness of how non-medical factors influence health and move public- an...
Read more
Consuming fruits and vegetables has been put forth as an obesity-prevention strategy. But previous research reviews drew conflicting conclusions about the protective effects on children and adults of consuming fruits and vegetables.
These researchers looked at peer-reviewed journals to determine if fruit and vegetable consumption (FVC) was related to reduced or slower gains in adiposity among adults and children in experimental or longitudinal studies. In all, 23 studies were assessed.
Key Findings:
The study concluded that the inverse relationship between FVC and adiposity in overweight adults appears weak; among children the relationship is unclear.